۱۳۹۴ اسفند ۱۹, چهارشنبه

جمهوری‌خواهانِ آمریکا: توافقِ اتمی رژیمِ ایران را یاغی‌تر کرده

به گزارشِ «واشنگتن فری‌بیکِن»، سناتور مارک کِرک‌لَند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «واکنشِ دولتِ اوباما به موجِ تهدیدآمیزِ آزمایش‌های موشکیِ [رژیم] ایران نباید باز این باشد که “قرار نبود اینطوری کنند…” الان وقتِ اِعمالِ تحریم‌های کمرشکن علیه سپاه پاسداران، وزارت دفاع، سازمان هوافضا، و دیگر سازمان‌های مسئولِ برنامه‌ی موشکیِ [رژیمِ] ایران است».
رهبرِ جمهوری‌خواهانِ کنگره، مارک مک‌کارتی، نیز با تقاضا از دولتِ اوباما برای اعمالِ تحریم‌های جدید بر ضدِ جمهوری اسلامی گفت که توافقِ اتمی چیزی از یاغی‌گریِ [رژیم] ایران کم نکرده است. مک‌کارتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برعکسِ آنچه گفته می‌شود که قراردادِ اتمی [رژیم] ایران را مجبور کرده با همسایگانش رفتارِ معتدل‌تری پیش گیرد، مشاهده می‌کنیم که این قرارداد [رژیم] ایران را در خشونت‌ورزی و ادامه‌ی حرکاتِ تروریستی‌اش تواناتر کرده.»
مک‌کارتی درباره‌ی برداشته شدنِ تحریم‌ها گفت: «برداشته شدنِ تحریم‌ها باعث شده دست‌پرورده‌های [رژیم] ایران در یمن و عراق و سوریه و لبنان باز فعال شوند. در این میان خامنه‌ای و رژیمِ ایران هم قِسِر درمی‌روند چون می‌دانند اوباما آنها را بازخواست نخواهد کرد؛ چرا که نمی‌خواهد با انتقاد کردن در ملاء عام از قراردادِ اتمی – که قرار است نقطه‌عطفِ میراثِ سیاستِ خارجی‌اش باشد – آن را نابود کند.»
گفتنی است در جایی که آمریکا و فرانسه آزمایشِ عماد را ناقضِ قطعنامه‌ی ۲۲۳۱ شورای امنیتِ سازمانِ ملل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند قضیه را به شورای امنیت خواهند کشاند، دولتِ اوباما هنوز هم این قضیه را نقضِ قراردادِ اتمی نمی‌داند. بدین‌ترتیب بعید است که شورای امنیت هم قدمی بر ضدِ رژیمِ جمهوری اسلامی بردارد؛ و این رویه به احتمالِ زیاد تا آخرِ دوره‌ی ریاست‌جمهوریِ اوباما ادامه خواهد داشت. به همین دلیل هم هست که رژیمِ جمهوری اسلامی امروز بیش از همیشه در منطقه یاغی‌گری می‌کند.
———
تصحیح: موشک‌ها «قیام» و «قدر» و دوربُرد بوده‌اند. بر اساسِ شنیده‌ها، روی بدنه‌ی موشک‌ها این جمله درج شده بوده: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر