۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر جمعا به ۱۳ سال حبس محکوم شدند


  رادیو پارس _  احکام «پوریا ابراهیمی» و «شکوفه آذر ماسوله» دو فعال مدنی و اجتماعی امروز شنبه ۲۲ اسفند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده صادر شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا ابراهیمی از اتهام تشکیل تیم ترور قاضی صلواتی تبرئه و با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی به نفع سازمان ها و گروههای به اصطلاح حقوق بشری» و «اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به دو سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم گردید.
شکوفه آذر نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.
پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، خردادماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند. آقای ابراهیمی پس از هشت ماه بازداشت موقت، بیستم بهمن ماه با سپردن وثیقه هفتاد میلیونی از زندان اوین آزاد شد و شکوفه آذر ماسوله همچنان در بند زنان اوین در انتظار آزادی به قید کفالت است.
آقای براهیمی ۲۷ خردادماه در شعبه ۶ دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «تشکیل گروهک با هدف ترور یکی از قضات دادگاه انقلاب قاضی صلوانی» اتهاماتی بود که به این فعال مدنی منتسب شده بود.
ارتباط با خانواده های زندانیان و فعالیت با رسانه های حقوق بشری بخشی از مستند اتهاماتی بود که به وی وارد شده بود.
ابراهیمی پس از تحمل حدود بیست روز انفرادی و بازجویی در بند ۲۰۹ اوین، اوایل تیر ماه به بند هشت این زندان منتقل شد و تا زمان آزادی به قید وثیقه در بند هشت نگهداری می‌شد.
شکوفه آذر ماسوله با نام مستعار پریسا آزادی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل نیز در خردادماه امسال توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.
وی به مدت دو هفته در بند ۲۰۹ بازجویی شده و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل گردید. شکوفه آذر ۲۴ مرداد در شعبه ۶ دادسرای مقدس تفهیم اتهام شد.
اتهامات شکوفه آذر، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» اعلام شده است. یکی از موارد اتهامی خانم آذر شرکت در تجمعات اعتراضی عنوان شده است که در اعتراض به اسیدپاشی انجام شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر