۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

سروش شادابی بازداشت شد


بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز لحظاتی پیش سروش شادابی یکی از شهروندان بهایی ساکن در کرج بازداشت شد و محل کسب ایشان نیز پلمپ گردید.
بنابر گزارش بهایی نیوز سروش شادابی یکی از شهروندان بهایی است که پس از دستگیری ۴ شهروند بهایی در روزهای گذشته در ارتباط با دانشجویان محروم از تحصیل بازداشت می شود.
خبرگزاری بهایی نیوز در گفتگو با منابع نزدیک خبر بازداشت این شهروند بهایی را مرتبط با بازداشت سه شهروند بهایی دیگر عنوان می کند که هر سه شهروندان جوان بهایی بازداشت شده در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد.
در تاریخ ۱۸ اسفند به طور همزمان در شهرهای تهران، کرج و ساری ۴ شهروند بهایی به نام های تارا هوشمند ، روحیه صفاجو و سرمد شادابی در تهران و کرج و همچنین بهزاد ذبیحی در ساری بازداشت و به مکانی نا معلوم منتقل شده اند.
یک منبع نزدیک به شهروندان بهایی بازداشت شده در گفتگو با خبرگزاری بهایی نیوز اعلام کرد که روز گذشته ماموران امنیتی با مراجعه به منزل شخصی تارا هوشمند در تهران رفته و وی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.
این منبع نزدیک به ب
ازداشت شدگان در ادامه به خبرنگار بهایی نیوز اعلام کرد که تارا از جمله جوانان محروم از تحصیل بود که سال گذشته در پی حق تحصل خود به مقامات مربوط مراجعه و خواهان رسیدگی به پرونده خود شده بود.
بنابر اطلاع بهایی نیوز پس از بازداشت این شهروندان بهایی ،ماموران به منزل شخصی آنها وارد شده و ضمن تفتیش منزل وسایل شخصی این شهروندان بهایی را از جمله کامپیوتر ، موبایل و کتابها ضبط و با خود برده اند.
سرمد شادابی یکی از شهروندان بازداشتی در حالی در دانشگاه رودهن بازداشت شد که وی از جمله شهروندان بهایی بود که پیشتر در نامه ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درخصوص نقض حقوق اجتماعی شهروندان بهایی اعتراض و خواهان رسیدگی به این موضوع شده بود.
همچنین روحیه صفاجو دیگر شهروند بهایی است که پیشتر در پی محرومیت از تحصیل در اعتراض به این حکم دلنوشته ای منتشر کرده بود .روحیه صفاجو نیز در حالی بازداشت شد که ۸ مامور امنیتی با عنوان آنکه مامور اداره گاز هستند پس از باز شدن درب منزل به خانه آنها یورش برده و ضمن تفتیش منزل وی را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.
پیشتر این شهروند بهایی که هم اکنون بیست سال دارد در سال ۱۳۹۲پس از دادن کنکور با نقض پرونده مواجه شده بود به دلیل آنچه بهایی بودن از سوی مقامات خوانده می شود از ادامه تحصیل بازماند.
( مجموعه خبری  #‏بهایی_نیوز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر