۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

خمینی و انقلاب 57


خمینی و انقلاب 57
خميني که ریشه او از شیعیان هند میباشد و در خمین  که یکی از روستاهای  اطراف اراک است متولد شده بود  و پدرش زمانی که او 6 ماهه بود فوت شدو او بدون پدر، بزرگ شد و در دوران نوجوانی  به چوپانی مشغول  بود که در سن 16 سالگی عمه اش او را به حوزه  فرستاد و در آنجا  مشغول به فرا گرفتن دروس حوزوی شد و  از همانجا شروع به مبارزات سیاسی کرد .که در سال 1357 با وعده های دروغ و کمکهای  غرب توانست حکومت ایران را به دست بگیرد و از آن به بعد سرنوشت ایران به دست عده ای متحجر مذهبی و بیسواد افتاد . ایران که آن  زمان جزو قدرتهای منطقه محسوب میشد و در جامعه جهانی هم به مرور داشت به یکی از قدرتهای جهان تبدیل میشد با این انقلاب  که ضربه سنگینی به ایران زد و آن را به عقب راند و تا به امروز شاهد دست آورد های این انقلاب شوم هستیم. پس از گذشت حدود 35 سال از انقلاب 57 بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که این انقلاب نارس که از مسیر خود خارج شد و طعمه انقلاب دزدان گشت زمینه را برای انقلابی کاملا متضاد و با اهداف و آرمان های متضاد مساعد نموده است زیرا جز  ظلم ستم و فقر و فحشا فساد اخلاقی  دین گریزی دین ستیزی استبداد و تبعیض دست آورد دیگری نداشته است.

خمینی که در هنگام بازگشت به ایران به ملت بیچاره وعده های  دروغین از جمله سفره های پر از نان آب و برق مجانی و خانه های ارزان داده بود و در زمینه آزادی های اجتماعی و سیاسی و مدنی و مذهبی و از شعارهای اصلی او رساندن مردم به مقام انسانیت  بود حال میبینم که نه تنها هیچ یک از آنها را عملی نکرد بلکه بر عکس شاهد یک حکومت استبدادی و خودکامه هستیم که کشور ایران  را با وجود  این  همه ثروت  ملی تبديل کرده به یک کشور عقب افتاده  ،از نظر اقتصادی مردم در شرایط بسیار بدی قرار گرفته  که میبینم چگونه  با فقر و فحشا و اعتیاد و فساد دست به گریبان هستند در بسیاری از مناطق ایران  شاهد فقر گرسنگی مردم مظلوم  هستیم  و هر روز شاهد اعدام ها و زندانی کردن افراد بی گناه به جرم اعتراض کردن به شرایط  جامعه  هستیم که  به جرائم سیاسی به دست این حکومت وحشی  صورت میگیرد. خمینی که از همان ابتدا خوی درندگی داشت افرادی چون  خلخالی را که او هم مثل خودش جنایتکار و خونخوار بود برای  این مهم گمارده بود که به وسیله او دست به سرکوب گسترده مردم زد و تنها  در سال 67 حدود 3000 نفر را اعدام کرد ،که در این  برهه از زمان خامنه ای  جلاد راه او را ادامه میدهد او که تبدیل به یک دیکتاتور در ایران شده است  و تمام قدرت سیاسی و نظامی را به دست گرفته است کشور ایران را به قهقرا  برده است . میراث خمینی جلاد کشوری ضعیف در همه زمینه ها است . اختلاس های بی نهایت که هر روزه  شاهد آن  هستیم که از طرف خود این حکومتیان صورت می گیرد  و هیچ کس هم پاسخگو نیست در زمینه آموزش وپرورش بسیار عقب افتاده در زمینه فرهنگ مردمی که روزی به فرهنگ غنی  خود میبالید اکنون چیزی از آن باقی نمانده است منابع طبیعی  به  دست این حکومت  وحشی یا نابود شده و یا در حال  نابودی است که این  خسارات جبران ناپذیر باعث افزایش بیماریهای  جسمی مانند سرطان  در سطح جامعه و بخصوص  جان بسیاری از جوانان را میگیرد افزایش بیماریهای روحی روانی به دلیل فشارهای عصبی و افسردگی جامعه که همه این مشکلات بر زندگی مردم ضربه زده و ما با یک جامعه عصبی همیشه روبرو هستیم .

خروج جوانان از کشور که جزو سرمایه های هر کشور میباشند به دلایل گوناگون سیاسی مذهبی و اقتصادی  ،پایین  آمدن  وجهه  ایران در دنیا ،پایمال شدن حق زنان و محصور کردن آنان. 

آری این است دست آورد انقلاب ننگین 57 به رهبری شیادی به اسم خمینی که دامن ایران را گرفته که دست بر روی هر نقطه میگذاریم جز نابودی و خرابی دست آورد دیگری نمی بینیم .



رضا امیری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر