۱۳۹۴ فروردین ۱۶, یکشنبه

چگونگی وضعیت مسیحیان ایران


بر اساس گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد توسط احمد شهید گزارشگر ویژه این سازمان، منتشر شده در مارس ۲۰۱۵ وضعیت پیروان آیین مسیحیت در ایران نه تنها بهتر نشده بلکه بسیار وخیم تر از قبل نیز شده است.
بنابر گزارش منشر شده در خبرگزاری فارس در سال گذشته چندین کلیسای خانگی در شیراز و کوار واقع در استان فارس تعطیل و گردانندگان آن نیز بازداشت شده اند و طی دوسال گذشته بیش از ۳۰۰ مسیحی بازداشت و به سبب باورهایشان در زندان های جمهوری اسلامی در بند شده اند.
کلیساهای ثبت شده نیز در موقعیت بهتری قرار نداشته و با وجود آنکه این کلیساها به طور رسمی و در چارچوب قوانین رسمی و جاری به فعالیت مشغول می باشند در واقعیت با مشکلات عدیده روبرو هستند و اعضا این کلیساها بایستی با اسم و مشخصات کامل به مقامات مربوطه گزارش شوند.
اگر چه به ظاهر آیین مسیحیت در ایران به رسمیت شناخته شده اما پیروان آن در فشار و تنگناهای بسیاری برای اجرای مراسم و آیین های مربوطه خود می باشند.
پیشتر نیز چندین رهبر مسیحی ایرانی ترور شده و یا پس از دستگیری اجساد آنان پیدا شده است و اما نوکیشان مسیحی در وضعیتی به مراتب بدتری دچار می باشند و با توجه به مجموع قوانین اجرایی در مورد ارتداد به معنی برگشتن از اسلام پیروان نوکیش مسیحی به سبب این امر جان خود را از دست می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر