۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

ایرانی امروز یک انسان بدبخت است


ایرانی امروز یک انسان بدبخت است که میداند بدبخت است ولی درست به درجه بدبختی خود واقف نیست. آدمی که از رنج و درد روانی و جسمانی مینالد ولی نمیداند ریشه درد او کجاست. هیچ کس از تماشای فردی که آزادی ندارد و در خیابانها به خاطر موی سر یا ابراز عقیده باتوم میخورد، لذت نمیبرد. دموکراسی بدون آزادی سخن یعنی چه؟ باید به حال فردی که امنیت جانی و مالی ندارد گریست. فردی که از فقیر تا سرمایه دار نمیداند فردا خانه ی او، خوراک او و حتی پول جیب و خون رگ او چه قیمتی خواهد داشت. انگار که همه چیز او آماده بی ارزش شدن است.. دیگر از غیرت که هیچ..
فردی که نسبت به همه چیز، حتی شخص خود شک دارد و بدبین است و همه کارهای خود یک حرکت از بد به بدتر میداند. فردی که حتی فکر میکند حق اعتراض ندارد، یا بدتر از آن، اصلا اعتراض «کار بدی ست». فردی که اگر با اسلحه به او زور بگویی، برایت تعظیم میکند!!
فردی که برای فراموشی درد، خود را هم فراموش کرده است و در اثر فراموشی نمیداند چقدر وضع او بد است و بقیه جهان را هم فراموش کرده. یا دوران پیش از انقلاب و زندگی بقیه مردم جهان را ندیده و یا اگر دیده، علاقه ای به یک مقایسه ی دردناک ندارد. او بیشتر میخواهد حس نکند. او یک مرده متحرک است. یا شاید یک آدم رو به مرگ که فقط دنبال یک مکان ساکتی است که بتواند در آنجا راحت بمیرد. جای او را تکان ندهید، حرف نزنید، حرکت نکنید، او میخواهد بمیرد. او خسته و کوفته و آزرده است. او به اندازه کافی کشیده است و دیگر نمیخواهد ببیند. هر کسی جای او بود همینطور بود. همه در لحظه مرگ کمی آسایش میطلبند
پبامبر قوم او به او گفته اند چاره ی درد، فراموشی و مواد مخدر است. اگر پزشکی در نقاط دیگر جهان به مریض بگوید «برای کم کردن درد مشکلات زندگی، شروع کن به مصرف الکل»، پزشک را به زندان و یا تیمارستان منتقل میکنند، ولی در ایران به او لقب شهر علم، شاه کمال و زبان غیب میدهند، گویی علم غیب داشته پس ایرانی احتیاجی به دشمن خارجی ندارد..
فردی که به این نتیجه رسیده که جنگ به هر شکل و نوعی بد است. جنگ بد است، اعتراض بد است، تظاهرات بد است، انقلاب بد است، آمریکا بد است، اسراییل بد است، و کلا جهان جای خوبی نیست. البته حکیمان کشور او هم تایید کرده اند که جهان جای خوبی نیست و کلا یک عروس هزار داماد است..
عدم آگاهی او، او را به این نتیجه رسانده که انقلاب در هر شکل چیز بدی است و هیچ گاه ثمر خوبی ندارد. بیچاره گویا نه از انقلاب موفق مردم آمریکا چیزی شنیده و نه از انقلابات متعدد مردم یونان و روم باستان..
از این فرد چه انتظاری میتوان داشت؟ فردی که همه چیز خود را در یک قمار باخته و امروز حوصله قمار ندارد. برای او هر گونه حرکت یعنی قمار و هر گونه قمار یعنی باخت مسلم و بدتر شدن وضعیت فعلی. او در بهترین حالت، فقط میخواهد نمیرد، و اگر چنانچه آن میسر نبود، فقط در یک گوشه دراز بکشد و بمیرد.. چه جهان تاریک و منفی ای.. تعجب نکنید.. این شما هستید و من هم یکی از شمایم!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر