به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ فرید آزموده چندی پیش با اتمام دوران محکومیت ۵ساله خود از طرف زندان آزاد و حکم آزادی وی به خانواده اش تحویل داده شد اما پس از گذشت تنها چند روز از آزادی، بار دیگر به بهانه تصفیه کامل با زندان به دستور دادستان نظامی، به علت عدم احتساب دوران بازداشت و انفرادی مجددا به زندان بازگردانده شده است.
این زندانی در نامه خود به عاصمه جهانگیر عنوان کرده است که نه تنها بازداشت و محکومیتش غیرقانونی بوده بلکه دادستان با زیر پا گذاشتن قوانین دوران بازداشت وی را به حساب نیاورده و مجددا مبادرت به بازداشت وی کرده اند. این زندانی خواستار رسیدگی مسئولین حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت خود شده است.
شرح کامل این نامه را در زیر می خوانید:
به نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل؛ سرکار خانم عاصمه جهانگیر
با سلام
اینجانب فرید آزموده،  نظامی سابق که عضو هیچ گونه حزب و دسته سیاسی نبوده و هیچ نوع فعالیت سیاسی نداشته ام را در سال ۱۳۹۰ توسط دادگاه نظامی به اتهام واهی جاسوسی برای سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر نمودند و هیچ گونه سند و مدرکی دال بر اینکه این جرم را انجام داده باشم ارائه ندادند. در دادگاه نظامی با تعیین وکیل تسخیری به ۵سال تبعید در زندان گوهردشت محکوم شدم و به مدت ۱۶ماه از دوران بازداشت را در انفرادی به سر بردم که در این ایام توسط بازجویان حفاظت و اطلاعات سپاه با انواع تهدید و شکنجه های روحی و روانی که برای بنده و خانواده ام به وجود آوردند، به زور در این مرحله از بنده اعترافات کاملا واهی گرفتند که در هنگام برگزاری جلسه دادگاه نظامی منکر این اعترافات کذب شده و خواهان ارائه ادله و مدرک مناسب شدم ولی متاسفانه قاضی دادگاه با توجه به نبود هیچ نوع سند یا حتی شاهدی و فقط با توسل به قانون “علم قاضی” بنده را محکوم و تمام زندگیم را نابود ساختند. این درحالی است که چون ارتباطی را که به بنده منسوب می داشتند از طریق اینترنت و ایمیل بوده است را می توانستند به راحتی با مراجعه به فضای سایبری و آرشیو سرورهای ماهواره ای متوجه شوند که این جرم از بنده ساقط می باشد ولی این اقدام را هرگز و از دلایلی که هیچ گاه متوجه آن نشدند انجام ندادند.
با این حال می بایست طبق حکم ناعادلانه ۵سال زندان در اردیبهشت سال۱۳۹۵ از زندان آزاد می شدم که در تاریخ مقرر توسط زندان آزاد شده و نامه آزادی را تحویل خانواده ام دادند (که موجود می باشد) ولی متاسفانه مجددا با حیله و نیرنگ به بهانه تسویه کامل بنده را به زندان احضار نمودند که در هنگام ورود به زندان توسط زندانبانان و با دستور دادستان نظامی تهران مجددا بازداشت شدم و عنوان نمودند که بنا به دستور دادستان نظامی ایام بازداشت و انفرادی شما که به مدت ۱۶ماه (که در بدترین شرایط روحی و جسمی بوده ام) را محاسبه نمی کنند و میبایست مجددا این ایام را در زندان سپری کنم(این موضوع نیز در توضیحات پرینت قضایی موجود است).
لازم به ذکر است تا کنون به دفعات هم، از طریق مراجع مربوط در داخل کشور، و فعالین حقوق بشر و حتی دکتر احمد شهید خواستار رسیدگی در مشکلات اینجانب که اولا این اتهام منسوب شده به بنده از پایه کذب می باشد و هم در مورد عدم محاسبه ایام بازداشت پیگیری نموده ام ولی متاسفانه هیچ ترتیب اثر و پیگیری انجام نشد و تنها دست آورد آن تهدید و ارعاب خود و خانواده ام از طرف مسئولین حکومتی بوده و هر دفعه بعد از اعتراض، بنده را به بندهایی با جرائم خشن و خطرناک انتقال داده اند و تهدید نمودند که در صورت پیگیری مجدد و ارتباط با رسانه ها برای شما مجددا درخواست عنوان اتهام می نماییم. در خاتمه از شما به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل می خواهم به فریاد من و امثال من که اینظور ناجوانمردانه مورد ظلم قرار گرفته ایم برسید.
فرید آزموده زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج- پاییز۱۳۹۵