۱۳۹۵ آذر ۲۵, پنجشنبه

شش جوان در بوکان بازداشت شدند




شش جوان در بوکان بازداشت شدندآژانس کُردپا: نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات در پاییز امسال حداقل ٦ جوان ساکن یک روستای کوچک تابع شهرستان بوکان را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اوایل هفته‌ی جاری مأموران اطلاعاتی بوکان با یورش به روستای "قره‌گل" از توابع بخش سیمینه، سه تن را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند.

هویت یکی از جوانان بازداشتی، هیوا قادری‌اقدم اعلام شده است.

گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا حاکی است که نیروهای امنیتی بوکان منازل مسکونی این سه جوان را تفتیش و برخی از وسایل شخصی آنان را نیز ضبط و توقیف کرده‌اند.

اسامی دو بازداشتی دیگر همچنان نامعلوم می‌باشد.

در همین ارتباط، اواخر مهرماه جاری نیز سه برادر ساکن همین روستا با اسامی حسین، صابر و هیمن همزه‌پور توسط نیروهای امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بودند.

آنان برای مدت بیش از ٤٠ روز در سلول انفرادی نگهداری شدند.

از سه برادر بازداشتی، حسین همزه‌پور کماکان در حبس بسر می‌برد اما صابر و هیمن همزه‌پور با تعهد کتبی در سپاه، آزادی موقت خود را به دست آوردند.

برخی از منابع خبری کُردپا که از وضعیت روستای قره‌گل آگاه هستند عنوان می‌کنند که "فضا کاملا پلیسی است" و هرگونه رفت و آمد شهروندان به روستا و بالعکس با "تدابیر امنیتی" همراه می‌باشد.

درباره علت وضعیت بوجود آمده، تصریح می‌شود که در شش ماه گذشته چندین جوان این روستا به احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران ملحق شده و این امر نگرانی نهادهای امنیتی را درپی داشته است.

با استناد به مرکز آمار کُردپا طی تابستان امسال بیش از ٦٠ شهروند کُرد توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در کُردستان بازداشت که از سرنوشت بسیاری از آنها اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر