۱۳۹۵ آذر ۲۸, یکشنبه

تکرار یک توهم حکومتی؛ پیروان ادیان ایران بیشترین آزادی را در دنیا دارند

به اعتقاد نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، آزادی‌هایی که پیروان دیگر ادیان در ایران دارند، در هیچ جای دنیا  وجود ندارد.

به گزارش«محبت‌نیوز» “یوناتن بت کلیا” نمایندگان آشوریان در مجلس شورای اسلامی به تازگی در نشستی با عنوان «هم‌افزایی در عین تنوع و تکثر اجتماعی» که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شد، با طرح این ادعا از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی تشکر کرده و در سخنانی در شهر ارومیه زادگاهش گفته در شرایطی که ٨٠ درصد کلیساهای ما در عراق و سوریه با خاک یکسان شده‌اند، در ارومیه کلیساهای ما میراث فرهنگی هستند.

او که در تیم حقوق بشر قوه قضائیه‌ جمهوری اسلامی هم حضور دارد و در جلسات خارجی و بین‌المللی به عنوان نمادی از آزادی مسیحیان در ایران سخنرانی‌های زیادی نموده پیش از این هم درباره آزادی پیروان دینی در جمهوری اسلامی چنین ادعاهایی را مطرح کرده بود.

بیشترین مانور او و همفکرانش در حکومت روی این ماجراست که «حدود ۱۶۰ هزار نفر از پیروان دینی در ایران زندگی می‌کنند و پنج کرسی نمایندگی مجلس متعلق به آنهاست» آنهم در شرایطی که حداقل هر ۲۷۰ هزار نفر طبق قانون می‌توانند یک نماینده در مجلس داشته باشند و این در یک سال گذشته بارها و بارها از زبان مسئولان جمهوری اسلامی از محمدجواد ظریف وزیر خارجه تا نمایندگان مجلس و نمایندگان پیروان دینی وابسته به حکومت مانند جملاتی سازمانی با رنگ و بویی ابلاغی مکرر اعلام می‌شود.

در واقع به اعتقاد گردانندگان جمهوری اسلامی آنچه باعث گردیده که ادعا کنند پیروان دینی ایران بیشترین آزادی را در دنیا دارند، حضور همین پنج نماینده در مجلس  شورای اسلامی است.

با نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه چهار دهه‌ای جمهوری اسلامی به طور مشخص هیچ گاه حتی یک وزیر از به اصطلاح پیروان دینی، از اهل تسنن گرفته تا یهودی و مسیحی انتخاب نشده است. در تمام تاریخ جمهوری اسلامی حتی یک وزیر یا سفیر از مسیحیان ارمنی و آشوری انتخاب نشده است.

درحالی که در مقایسه با کشورهای آزاد دنیا ده‌ها عضو پارلمان، سنا، کابینه دولت و سفرا از پیروان ادیان دیگر بر اساس تخصص و شایسته‌سالاری برگزیده می‌شوند.

جمهوری اسلامی در حالی به این پنج نماینده غیر مسلمان می‌بالد که هرگز سابقه نداشته به جز این پنج نفر سهمیه، نماینده اقلیت دینی دیگری اضافه بر این تعداد به عنوان شهروند عادی در انتخابات و رقابت‌های سیاسی شرکت کند.

در تاریخ جمهوری اسلامی هیچ زمان کاندیدایی برای ریاست جمهوری توسط غیر مسلمانان سابقه نداشته است و همه این بی عدالتی ها و تبعیض ها در شرایطی رقم می خورد که حتی مدیران مدارس غیرانتفاعی پیروان مذهبی نیز با گزینش و استعلام از وزارت اطلاعات و سپاه انتخاب می‌شوند.

حال باید در خاتمه از “یوناتان بت کلیا” پرسید که «بیشترین آزادی پیروان دینی در ایران» را که او مدام از آن دم می زند، در چه توهمی نظاره گر است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر