۱۳۹۴ بهمن ۳۰, جمعه

احضار و بازجویی چند ساعته افسانه بایزدیدی فعال سیاسی کُرد


«افسانه بایزیدی» فعال سیاسی کُرد اهل بوکان، صبح روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه از سوی اداره اطلاعات این شهر احضار و در خصوص صحبت علیه انتخابات در جمعی از دانشجویان مورد تهدید و بازجویی قرار گرفت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال دانشجویی پیش تر در۳ آذر ماه ۱۳۹۴علاوه برمحرومیت ازوکیل تعیینی در تمامی روند دادگاه، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی «جوادی کیا» به اتهام “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به دو سال حبس تعزیری وتبعید به زندان کرمانشاه محکوم شد.
«افسانه بایزیدی» در خرداد ماه ۱۳۹۴، از «دانشگاه مراغه» اخراج شد. اخراج او در حالی صورت گرفت که “این فعال مدنی در «دانشگاه بوکان» مشغول به تحصیل بوده است و به دلیل فعالیت‌ها و اعتراضات مداوم وی در «وزارت علوم تهران» به «دانشگاه پیام نور مراغه» منتقل شد و در نهایت فعالیت‌های او به اخراجش از دانشگاه انجامید.”
این فعال دانشجویی پیش تر در آبان‌ماه ۱۳۹۲، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت و سپس با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ١٠٠ میلیون تومان از زندان آزاد و به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.
این فعال مدنی مجددا از سوی نیروهای امنیتی «اطلاعات سپاه بوکان»، در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴، بازداشت شد.
پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر این فعال دانشجویی اهل بوکان درروز چهارشنبه ۷ دی ماه سال جاری، حکم دو سال حبس تعزیری وی در دادگاه نخست به حالت تعلیق درآمد ودرنهایت او در روز پنجشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۴ با ابلاغ رأی دادگاه تجدیدنظر، از زندان آزاد شد.
«افسانه بایزدیدی» در دادگاه نخست خود از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده است.
اما در مرحله تجدیدنظر موفق به گرفتن وکیل جهت رسیدگی به پرونده خود شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر