UN-GENERAL ASSEMBLY-IRAN
رئیس جمهوری ایران شنبه ۲۶ سپتامبر/ چهارم مهر در اجلاس سران توسعه در مقر سازمان ملل در نیویورک، با اشاره به اینکه تروریسم مانع اجرای طرح‌های توسعه پایدار در کشور‌ها می‌شود گفت که غرب آسیا با هر دو فاجعه «خشونت علیه طبیعت و انسان‌ها» دست به گریبان است.
روحانی با بیان اینکه ایران به تحقق اهداف توسعه هزاره «عمیقاً» یاری رسانده است، گفت «حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱» موجب پدید آمدن «شرایط مساعد برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی» در زمینه محیط زیست خواهد شد.
«اهداف توسعه هزاره» طرحی است که ۱۵ سال پیش برای کاهش آلاینده‌ها و حفظ زیست محیطی زمین توسط کشورهای عضو سازمان ملل تدوین شد. تنها ۸ طرح از اهداف توسعه هزاره با موفقیت نسبی به اجرا درآمد.
رئیس جمهوری ایران در ادامه با تأکید بر «تلاش شبانه‌روزی» دولت ایران در احیای دریاچه‌ها و مبارزه با خشکسالی و بحران محیط زیست، گفت: «دولت من به عنوان یک دولت محیط ‌زیستی سیاست‌های خود را بر اساس رویکرد متوازن میان توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست تنظیم کرده است.»
ایران از جمله کشورهایی است که با بحران آب، خشکسالی، نابودی جنگل‌ها و خشکی تالاب‌ها رو به رو است.
روز گذشته اجلاس توسعه در مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب برنامه ۱۵ساله ریشه‌کن کردن فقر و رسیدگی به مشکلات تغییر آب و هوا و محیط زیست، آغاز شد.