۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

عاطفه رجبی سهاله (زاده ۱۳۶۶ مشهد - اعدام شده در ۲۵ مرداد ۱۳۸۳ نکا) دختر دانش آموز ۱۶ ساله‌ای بود



عاطفه رجبی سهاله (زاده ۱۳۶۶ مشهد - اعدام شده در ۲۵ مرداد ۱۳۸۳ نکا) دختر دانش آموز ۱۶ ساله‌ای بود که توسط دادگاه به داشتن جریجه‌دار کردن عفت عمومی متهم و توسط قاضی حاج رضایی (رئیس دادگستری نکا) به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او توسط دیوان عالی کشور در عرض یک هفته تأیید شد. قاضی حاج رضایی طناب دار را شخصاً به گردن وی انداخت و او را در میدان شهر نکا به دار آویخت.
مادر وی در یک تصادف کشته شده و پدر او نیز معتاد بوده است. او هم‌چنین وظیفه نگهداری از پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز بر عهده داشت. او چندین بار توسط ستاد امر به معروف دستگیر شده بود.
او برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ توسط بسیج دستگیر و به جرم روابط نامشروع در سن ۱۳ سالگی به صد ضربه شلاق و زندان محکوم می‌شود زیرا قوانین ایران دختران بالای ۹ سال را بزرگ‌سال می‌داند.
پس از آنکه برای پنجمین بار توسط ستاد امر به معروف دستگیر می‌شود، در دادگاه به تجاوز مکرر یکی از اعضا سابق ۵۱ ساله سپاه به نام علی دارابی به وی در زندان بهشهر اشاره می‌کند. قاضی، علی دارابی را به شلاق و عاطفه را به اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی به اعدام محکوم کرد. در صورتی که گفته می شود عاطفه دارای اختلالات شدید روحی و روانی بوده و در بعضی از مواقع اختیارش دست خود نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر