۱۳۹۴ تیر ۱۳, شنبه

هفتمین سالگرد دستگیری شهرام احمدی زندانی عقیدتی اهل سنت


جوانانی که بهارهای عمر خود را در پشت میله های زندان سپری کردند، و چه پدر و مادرهای که در حسرت دیدار عزیزان زندانی شان، یک روز از عمرشان به یک سال می گذرد، و در این میان نقش ما ذره ای از بزرگداشت یادشان، حمایت و ایستادگی و همدردی با آنان، و تلاش برای رسیدن به آزادی شان، شاید کمترین بخش داستان غم انگیز زندگی که سیاست مداران جمهوری اسلامی بر آنان تحمیل کرده را التیام بخشد.
ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۴، هفتمین سالگرد زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت “شهرام احمدی” است.
شهرام احمدی متولد ١٣۶۶ اهل سنندج در اردیبهشت ١٣٨٨ به اتهام فعالیت های مذهبی در مسجد محل سکونت خود توسط نیروهای پلیس دستگیر در ساعت 10 شب در راه بازگشت از مسجد به خانه بدون هشدار قبلی مورد تیر اندازی قرار میگیرد، که با اصابت چند گلوله به پشت به زمین می افتد و بعد آن نیز مامورین رژیم با ضرب مشت و لگد بینی اش را می شکنند و زمانی که در بیمارستان به هوش می آید دکتر معالج یک کلیه و مقداری از روده اش را برداشته بود.
این زندانی سیاسی مذهبی ٣٣ ماه در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات سنندج و زنجان تحت شکنجه و بازجوی قرار گرفت و سر انجام بعد از ۴٣ ماه بلاتکلیفی در مهرماه ١٣٩١ در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی «محمد مقیسه» در دادگاهی ۵ دقیقه ای و در حضور وکیل تسخیری به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. سرانجام در چهارمین سال دستگیری و تحمل سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی در اردیبهشت ١٣٩٢ حکم اعدام فوق به وکیل تسخیری ابلاغ می گردد.
او در سالهای حبس نه تنها در انتظار اجرای حکم اعدام خود است و بلکه شاهد اعدام برادر کوچک «بهرام احمدی» در سال ١٣٩١ به همراه چند تن دیگر از دوستان نزدیک خود بود. چندی قبل نیز در اقدامی ناگهانی از طرف جمهوری اسلامی یکی از دوستان و هم بندیانش به اسم «حامد احمدی» به همراه پنج تن دیگر از زندانیان کرد اهل سنت اعدام شدند، که فضای این جنایت و مشکلات روحی بعد از آن نه تنها او را بلکه تمامی هم بندیان در زندان رجایی شهر را برای مدت ها تحت تاثیر خود قرار داد.
یکی از شکنجه های هر روز «شهرام احمدی» که همچنان نیز ادامه دارد، دوری از خانواده است. «شهرام احمدی» ساکن سنندج است که حکومت بعد دستگیری او را به زندانی دور از استان و محل زندگی تبعید کرد، و به همین دلیل نیز امکان ملاقات برای خانواده وی محدود شده است، دو سال پیش خانواده او در راه بازگشت ملاقات از زندان و در یک حادثه رانندگی بشدت آسیب جسمی دیدند و مادر و خواهر او ضربه مغزی شدند. مادر شهرام که بعد از خبر اعدام پسر کوچک خود و گرفتن حکم اعدام دوم پسر خود حال جسمی و روحی خوبی نداشت بعد از این حادثه حافظه اش را از دست داد و نیمی از بدنش فلج شد.
این زندانی عقیدتی سیاسی از بیماری عفونت کلیه و روده رنج میبرد و بدلیل عدم درمان و رسیدگی موٍثر عموما مریض است و تب دارد و از درد شدید جسمانی هم رنج میبرد.
هم اکنون بیشتر از ٣٠٠ زندانی اهل سنت در زندانهای جمهوری اسلامی ایران زندانی اند، که بیش از ٧۵ نفر از آنها در زندان رجایی شهر نگهداری میشوند، که شهرام احمدی به همراه ٢۶ زندانی دیگر از جمله زندانیان محکوم به اعدام هستند.unnamed
میترا پور شجری
٢۶ آپریل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر