۱۳۹۵ مهر ۲۶, دوشنبه

دهها ماه حبس برای فعالان کرد صادر شد

دهها ماه حبس برای فعالان کرد صادر شد

روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری

به گزارش بازداشت به نقل از ماف نیوز شماری از فعالین کرد از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران با دهها ماه حبس تعزیری روبرو شدند.
روز شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ خورشیدی شعبه ی اول دادگاه انقلاب سنندج «روژین ابراهیمی» را به ۱ سال حبس، «دلنیا صبوری» را به ۱ سال حبس، «مهرداد صبوری» را به ۱ سال حبس، «آرام محمدی» را به ۳ ماه حبس، «شاهو صادقی» را به ۳ ماه حبس و «امید احمدی» را به ۱ سال حبس محکوم کرد.
طی روز دوشنبه ۳ خردادماه سال ۱۴۹۵ خورشیدی، دو شهروند کامیارانی به نامهای «روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری» به اتهام «تبلیغ علیه نظام» با احضار به اداره اطلاعات روبرو شده‌ بودند. پیشتر این دو شهروند کامیارانی که در پی احضار قبلی، به اداره اطلاعات این شهر مراجعه کرده بودند، به آنها هشدار داده شده بود در صورت ادامه ی فعالیتها و یا انعکاس اخبارشان در رسانه ها، ممنوع الخروج خواهند شد و هرکدام از آنها، مجبور به امضای تعهدنامه شده بودند.
آرام محمدی، شاهو صادقی، مهرداد صبوری و امید احمدی

طی روز ۱۲ مهرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی جلسه دادگاه چهار فعال کارگری کامیاران به نامهای آرام محمدی، امید احمدی، شاهو صادقی و مهرداد صبوری در شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج برگزار گردیده بود. جلسه ی دادگاه سه ساعت به طول انجامیده و این افراد در آن به اتهام «تبلیغ علیه نظام» دادگاهی شدند.
این شهروندان ضمن رد اتهام مطرح شده اعلام کردند که شرکت در مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر تبلیغ علیه نظام نیست و یکی از مطالبات اولیه طبقه کارگر به حساب می آید و از شرکت خود در مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سال ۱۳۹۵ در شهر کامیاران دفاع کردند.
طی روزهای ۲۹ و سی اردیبهشت ماه سال ۱۴۹۵ خورشیدی، در شهر کامیاران ابتدا دو شهروند کُرد به نام های آرام محمدی و شاهو صادقی از سوی ماموران امنیتی بازداشت و سپس دو تن دیگر به نامهای مهرداد صبوری و امید احمدی بازداشت گردیدند.
روز چهارشنبه ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی آرام محمدی، شاهو صادقی، مهرداد صبوری و امید احمدی با قید وثیقه در شهرستان کامیاران آزاد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر