۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

سعید حسین زاده موحد بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

 


سعید حسین زاده موحد فعال مدنی که در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد، روز جاری با مراجعه به دادستانی تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی برای ارائه مدارک پزشکی جهت تمدید مرخصی به دادستانی مراجعه کرده بود.
به گزارش  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید حسین‌زاده موحد فعال مدنی که مرخصی استعلاجی‌اش تمدید نشده بود، روز جاری با مراجعه به دادستانی تهران بازداشت و به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد.
یک منبع نزدیک به این فعال مدنی با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای حسین زاده امروز جهت ارائه مدارک پزشکی و درمانی‌اش به دادستانی جهت تمدید مرخصی مراجعه نموده بود که همانجا بازداشت و به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.”
لازم به یادآوری است آقای حسین‌زاده موحد در اسفندماه سال گذشته پس از اعتصاب غذای اعتراضی به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.
در مدت زمان اعتصاب غذای وی، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با عنوان “زندانی عقیدتی بیمار در اعتصاب غذا” در مورد «اعتصاب غذای سعید حسین زاده»، فعال حقوق کودکان و زندانی زندان اوین و «وخامت حال وی» ابراز نگرانی کرده بود.
سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.
وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تایید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر