۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

نمازخانه اهل سنت در شهر اسدیه خراسان جنوبی پلمب شد



 masjed polomp

نمازخانه اهل سنت شهر اسدیه در استان خراسان جنوبی به دلیل نداشتن مجوز پلمب شد، این در حالی است که اساسا مجوز جدید برای نمازخانه های اهل سنت در منطقه صادر نمیشود.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم جمعیت بالای پیروان اهل سنت در استان خراسان جنوبی، ایجاد شرایط و فضای به جا آوردن آیین های مذهبی همچون مساجد و نمازخانه ها برای شهروندان سنی مذهب با دشواری مضاعفی رو به روست.
با توجه به عدم صدور مجوز یا سختگیری های مضاعف در امر صدور مجوز برای ساختن اماکنی چون نمازخانه یا مسجد در منطقه، شهروندان سنی مذهب به ساخت نمازخانه های خانگی روی آورده اند با اینحال این روش اتخاذ شده نیز تحمل نشده و با چنین اقداماتی از سوی دستگاه قضایی یا امنیتی برخورد میشود.
در آخرین مورد نمازخانه اهل سنت در شهر اسدیه استان خراسان جنوبی به حکم دادگاه پلمب شد. درپی این اقدام شهروندان این شهرک نماز را در بیرون از مسجد خواندند که تصاویر آن در ادامه می‌آید.
یکی از شهروندان این منطقه با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “روز گذشته دادگاه دستور پلمپ مسجد اهل سنت شهر (شهرک) اسدیه را به دلیل عدم وجود مجوز صادر کرد.”
این شهروند در ادامه افزود: “درپی این اقدام اهالی محل نماز مغرب‌ و عشا را در بیرون مسجد خواندند.”
این منبع مطلع در پایان تاکید کرد: “چون در این منطقه مجوز مسجد به اهل سنت در شهرک های جدید نمی‌دهند ناچار شهروندان خانه‌ها را به مسجد تبدیل می کنند در صورتی‌که عمده جمعیت این منطقه اهل سنت است.”
تصاویر ادای نماز شهروندان اهل سنت شهرک اسدیه در بیرون از مسجد پلمپ شده را در ادامه ببینید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر