۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

محکومیت نرگس محمدی به شانزده سال حبس


نرگس محمدی
حکم دادگاه نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، روز چهارشنبه ۲۹ ادیبهشت ماه ۱۳۹۵، از سوی شبعه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ابلاغ شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، از سوی شبعه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام «تاسیس کمپین لگام»، «اجتماع و تبانى علیه نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال حبس تغریزی محکوم شد.
دادگاه این فعال حقوق بشر در روز چهارشنبه، اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، در شبعه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار گردیده بود.
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ بدون دریافت احضاریه‌ای، توسط نیروهای امنیتی- قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. لازم به ذکر است که نرگس محمدی از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می برد و از حق درمان و رسیدگی پزشکی در زندان محروم است.
 این فعال حقوق بشر در پی اعتراض به رفتار نامناسب و غیرانسانی افسران زندان، در پرونده ایی به «توهین به افسران در زمان اعزام به بیمارستان» متهم شده است. گفتنی است که در پی تشکیل پرونده جدید برای نرگس محمدی که به دلیل شکایت مأموران اعزام کننده او به بیمارستان بوده است، قرار وثیقه دیگری به مبلغ ده میلیون تومان برای او صادر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر