۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

عفیف نعیمی در هشتمین سال حبس





عفیف نعیمی، زندانی بهائی، هم‌اکنون در آستانه هشتمین سال از دوران محکومیت خود، در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفیف نعیمی، زندانی بهائی محبوس در زندان رجایی شهر که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می‌برد، علیرغم گذراندن بیش از دو سوم از دوران محکومیت خود از حق آزادی مشروط و مرخصی محروم می‌باشد. این در حالی است که این زندانی بهایی به دلیل بیماری حاد قلبی نیاز مبرم به رسیدگی درمانی و پزشک متخصص در خارج از زندان دارد و شرایط زندان برای وضعیت وی مساعد نیست.
گفتنی است که پزشکی قانونی برای این زندانی بهایی، عدم تحمل کیفر صادر کرده و این پرونده پزشکی وی در کمیسیون‌های مختلفی که زیر نظر پزشکی قانونی و دادستانی می‌باشد، مورد تأیید قرارگرفته است. بااین‌حال مسئولین قضایی همچنان با آزادی و یا صدور مرخصی برای آقای تعیمی مخالفت می‌کنند.
عفیف نعیمی به همراه مهوش ثابت، بهروز توکلی، فریبا کمال آبادی، سعید رضایی، جمال الدین خانجانی و وحید تیزفهم، عضو هیاتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از چندین ماه انفرادی و نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر منتقل شد.
عفیف نعیمی در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر