۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

ماجرای بی احترامی های دکتر احمدی نژاد به محمد جعفر منتظری!



✍️حمید بقایی

💢دیوان عدالت اداری در سال 1389 در اقدامی عجیب و بی منطق برای بنده به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حکم انفصال از خدمت صادر کرد. موضوع پرونده خرید ملکی تاریخی در سال 82 و تخلف سازمان میراث فرهنگی توسط محمد بهشتی بود. اما این پرونده را پس از 8 سال به بنده ربط دادند و به جای او برای بنده حکم انفصال از خدمت صادر کردند! جالب تر اینکه تا لحظه صدور حکم از وجود این پرونده بی اطلاع بودم و بنده را حتی احضار هم نکردند.

💢پس از صدور حکم، برای نقض آن به دادگاه تجدید نظر اعتراض کردم. روزی که برای این منظور در دیوان عدالت اداری حضور یافتم، وکیلم پیشنهاد داد تا با آقای محمد جعفر منتظری، رئیس وقت دیوان عدالت اداری و دادستان فعلی کل کشور، دیداری داشته باشیم و مساله را با وی در میان بگذاریم.

💢در دیدار آن روز با آقای منتظری، به او گفتم: «این چه کاری است که انجام داده اید و چه داستانی است که درست کرده اید؟! می دانید رسانه های خارجی چقدر از این مساله سوء استفاده کرده اند؟!

💢آقای منتظری در واکنش به اظهارات بنده، پاسخی تاریخی داد و گفت: «امام (ره) فرمودند هر وقت رسانه های بیگانه به شما حمله کردند، خوشحال باشید! شما هم باید خوشحال باشید که رسانه های بیگانه به جای تعریف، از شما بدگویی می کنند!» من هم به آقای منتظری گفتم: «امیدوارم بدتر از این بر سر خود شما بیاید و رسانه های بیگانه از شما بدگویی کنند و شما هم کیف کنید!

💢آقای منتظری در ادامه این دیدار و در پاسخ به اصرار من برای معلوم شدن ریشه این حکم ظالمانه و بی منطق، سفره دلش را باز کرد و گفت: آقای احمدی نژاد دو بار به من بی احترامی کرده است!

💢پرسیدم: «کدام بی احترامی؟!»
گفت: «قرار بود در دولت دهم، من وزیر دادگستری باشم. آقای صادق لاریجانی هم بنده را معرفی کرد اما احمدی نژاد نپذیرفت! بالاخره بنده را وزیر نگذاشته اید»!

💢گفتم: «خیلی خوب! ان شاءالله در دولت یازدهم وزیر شوید. بی احترامی دوم چه بود؟»!

💢جواب داد: «یک بار هم آقای رحیمی معاون اول دولت دهم بنده را برای گزارش دادن به هیات دولت دعوت کرد اما آقای احمدی نژاد در آن جلسه هیات دولت غایب بود. من با این جایگاه برای گزارش دادن به هیات دولت بیایم و احمدی نژاد غیبت کند؟ حق این بود که احمدی نژاد هر طور بود خودش را می رساند به جلسه. موقع بازگشت هم [احمدی نژاد] بنده را توی راهرو دید و گفت چطوری؟! بی احترامی از این بدتر؟!

💢در دادگاه تجدید نظر، حکم ظالمانه و بی منطقی که برای بنده صادر شده بود، شکست و بنده حکم برائت گرفتم. اما در ادامه آقای منتظری این شعبه را منحل کرد و رسیدگی به درخواست تجدیدنظر را مجددا به شعبه ای دیگر سپرد که متاسفانه بر خلاف میل آقای منتظری، بنده در این شعبه هم حکم برائت گرفتم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر