۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

حمید بابایی دانشجوی نخبه زندانی

arton42151

حمید بابایی، دانشجوی دکترای امور مالی در دانشگاه لی‌یژ بلژیک، پنجم مرداد ۱۳۹۲ به همراه همسر خود، کبری پارساجو برای دیدار خانواده به تهران رفتند. ۲۲ مرداد‌ماه ۹۲ او به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.در جریان بازجویی به او پیشنهاد می‌شود با «نظارت بر دانشجویان ایرانی مقیم بلژیک» و دادن اطلاعاتی از فعالیت دانشجویان ایرانی در بلژیک با این وزارت‌خانه همکاری کند.حمید بابایی که عضو یکی از تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه لی‌یژ نیز هست، پس از رد این پیشنهاد بازداشت و به سلول انفرادی منتقل می‌شود.
در ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۲، حمید بابایی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام جاسوسی و ارتباط با دُوَل متخاصم، به ۱۰ سال حبس (شش سال تعزیری و چهار سال تعلیقی) محکوم می‌شود.او در دادگاه که تنها ۱۰ دقیقه به طول انجامیده، از داشتن وکیل محروم بوده و وکیل تسخیری او هم در تمام مدت دادگاه ساکت بوده است. به خود متهم هم فرصت دفاع نداده‌اند.
عفو بین‌الملل بلژیک در بیانیه خود به مشکلات سلامتی حمید بابایی اشاره کرده و از نیاز به درمان خارج از زندان او خبر می‌دهد.وی در این ۳ سال بدون مرخصی در زندان بسر می برد.حمید در نامه ی به همسرش نوشته است : «می‌خواهم بدانی که در تمامی این سال‌ها من محکم‌تر و استوار‌تر از همیشه حبس را خواهم گذرانید و آنچه باقی خواهد ماند عزت برای تو و من و کوله‌باری از تجربه خواهد بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر